Rozrząd

  • Foto
  • Foto
  • Foto

Kiedy należy wymieniać rozrząd?

Pasek rozrządu – wiadomo, producent podaje interwał, którego trzeba się trzymać. Czasem resurs można wydłużyć, częściej trzeba skrócić. Łańcuch? Tu teoretycznie łatwiej, bo powinien wystarczyć na całe życie silnika. Powinien...

W silnikach, w których napęd jest realizowany za pomocą paska, producent zawsze podaje interwał (czyli przebieg i/lub czas, po którym napęd podlega wymianie). Zazwyczaj jest to od ok. 60 aż do 240 tys. km i od 5 do nawet 10 lat – różnice wynikają m. in. z konstrukcji rozrządu oraz rodzaju samego paska

Natomiast jeśli chodzi o napęd łańcuchowy- miał być wieczny…

No nie do końca, bo kiedyś łańcuchy faktycznie były trwałe, ale jakiś czas temu pojawiła się plaga usterek: od wadliwych napinaczy i pękających prowadnic po usterkowe wariatory i wykonane niemal z plasteliny cienkie łańcuszki, które mogłyby sprawdzić się w rowerze, ale nie w wysilonym silniku, w którym na dodatek ze względów ekologicznych producent zalecił wymianę oleju np. po 30 tys. km.

Efekt jest taki, że dziś łańcuch to już coraz częściej element eksploatacyjny wymagający wymiany nawet po kilkudziesięciu tys. km, a trudność polega na tym, że praktycznie nigdy nie podaje się interwałów jego wymiany. Dobra wiadomość jest taka, że zużyty łańcuchowy napęd rozrządu często najpierw daje o sobie znać akustycznie, a dopiero potem pęka.

Umów się na wizytę on-line
lub zadzwoń

W naszym serwisie wymieniamy rozrządy kompletne czyli pasek + rolki + napinacz + pompa lub łańcuch + napinacz + prowadnice